Jak na automatizaci marketingu?

Marketingové oddělení by mělo být jedním z nejdynamičtějších (pokud ne zcela nejdynamičtější) ve vaší společnosti. Proto je důležité, abyste ho nenechali utápět kreativitu v rutinních administrativních úkolech.

Pokud chcete, aby vaši marketéři sledovali trendy, objevovaly nové příležitosti, efektivně oslovovali nakupující veřejnost, budovaly s ní vynikající vztahy, plánovali, realizovali a vyhodnocovali kampaně a při tom všem se nezbláznili, potřebujete jim dát k dispozici opravdu dobré systémy na automatizaci marketingu. Ať se líbí, pár tipů jak na to:

 

  • Zjistěte, co chcete automatizovat

 

První věcí, která lidem většinou napadne, je automatizace emailových kampaní, což je dnes docela pochopitelné. Avšak rozšiřte svou optiku a zkoumejte: Nepotřebujete také účinné nástroje pro analýzu webu, rychlou tvorbu landing pages, formulářů, dotazníků spokojenosti, nástroje na sms marketing, na zastřešení četných sociálních médií a podobně? A nebylo by fajn řídit toto vše z jednoho jediného prostředí, které vše vzájemně propojuje a vyhodnocuje? Nejde přitom jen o to, co potřebujete dnes, ale také o to, co budete potřebovat zítra.

 

  • Dbejte na jednoduchost používání

 

Nálepka „user-friendly“ je dnes snad i na celozrnné pečivo, proto si ověřte, jak systém na automatizaci marketingu opravdu vypadá. Každé pořádně řešení má demo prostředí, ve kterém se můžete hrát ještě v procesu výběru. Ano, zabíjí to čas, ale nechcete přece kupovat zajíce v pytli na síti. Samozřejmě, pokud hledáte brutálně komplexní řešení, nemůžete očekávat jen jednostupňové menu a tlačítka ok / cancel.

 

  • Zvažte integraci do CRM systému

 

Systém na automatizaci marketingu nemusíte mít integrovaný do prostředí systému pro správu vztahů se zákazníky (CRM), ale pokud chcete fungovat opravdu efektivně, nemáte o čem uvažovat. Váš CRM systém obsahuje všechna data o vašich současných, bývalých i potenciálních zákaznících, proč by měl pak marketing pracovat v nějakém jiném systému? Microsoft Dynamics CRM je natolik rozšířené a ověřené řešení, že v podstatě všechny pořádně systémy na automatizaci marketingu mají vyřešenou takovou integraci. Nezapomínejme ani na to, že Microsoft spojil funkcionality CRM se svými ERP systémy (Microsoft Dynamics 365), protože právě v synergii těchto dat tkví budoucnost úspěšného řízení jakéhokoli podniku.

 

  • Ověřte si podporu řešení

 

Tisíc skvělých funkcí na automatizaci marketingu je vám celkem nanic, když s nimi vaši zaměstnanci nevědí pracovat. Proto se při výběru dodavatele rozhlížejte po takových společnostech, které poskytují školení, osobní semináře, online webináře, mají pro vás připraveny manuály, píší blogy, poskytnou vám přístup do zkušebního prostředí. Ověřte si také supportní služby, jejich rozsah a zeptejte se na varianty servisních smluv. A není vůbec na škodu zjistit si, zda si kupujete „mrtvé“ řešení nebo takové, do kterého postupně přibývají nové a nové funkce.

 

  • Spočítejte si celkové náklady

 

Pozor, aby se vám nestalo, že to nejlevnější řešení, se nakonec ukáže jako to nejdražší. Do celkových nákladů započítejte nejen cenu licencí a implementace, ale také náklady na školení, integraci do CRM, případné doprogramování speciálních funkcionalit. Správné řešení pro automatizaci marketingu se vám postupem času vrátí v podobě zvýšených tržeb, proto by cena řešení skutečně neměla být tím jediným rozhodovacím kritériem.

 

 

 

Systémy na automatizaci marketingu mají velmi širokou škálu praktických funkcí, je pravděpodobné, že budete chtít mít vše najednou. Naší radou je však držet se zlatého pravidla KISS (Keep It Simply and Stupid :-)), stanovte si priority, nasaďte to nejdůležitější, zaškolte uživatele a plynule je nechte přivyknout si na nové prostředí, které může být pro mnohé vysloveně revoluční. Teprve potom nabírejte další chuťovky.

 

Praxe nám potvrdila, že vynikajícími řešeními na automatizaci marketingu pro středně velké a velké společnosti jsou Emailkampane a ClickDimensions. Pokud chcete vědět více informací o těchto řešeních, případně o řešeních CRM nebo Dynamics 365, neváhejte nás kontaktovat na info@wbi.cz.

Recommended Posts